Pagini

5 ianuarie 2009

New Year's Eve

Venit-a mult-asteptata vacanta de iarna, si de data asta n-am mai facut Craciunul acasa, ci ne-am adunat intr-o cabanutza in Pasul Vulcan. Acolo ne-asteptau zapezi neatinse si brazi incarcati de nea. Ne-am reincarcat bateriile in ciuda gerului de afara, la caldura cabanei depanand povesti cu prietenii si jucandu-ne pe saturate. Mai multe poze: http://picasaweb.google.com/loredana.stefanut/2008_CraciunVulcan# Printre atatea activitati am gasit totusi timp pentru 2-3 ture de schi, si o iesire pana pe Varful lui Crai (spre culmea muntilor Vulcan). O mica relatare, legata de articolul lui Alin si Gianina , unde au fost nevoiti sa se intoarca pentru ca gheata acoperea culmea muntilor Fagarasi, iar ei erau pe schiuri de tura, fara coltari. Urcam spre pasul Vulcan de la cabana cu acelasi nume, eram 5 (eu pe schiuri de tura, Lore si cu Bolo pe rachete, si Feli cu Eugenia in bocanci normali). Din Saua Dambu Casilor (acolo se desprinde un traseu spre Vf Straja traversand o vale pe la Stana Straja) drumul urca usor putin mai la E si sub creasta mai accidentata si stancoasa (Creasta lui Crai, parca asa ii zice). Am ales drumul pe creasta la urcare, ca sa coboram apoi pe drum la intoarcere (urma sa ne intoarcem pe acelasi traseu). Surpriza a fost cand am inceput sa alunecam pe gheata de sub stratul de zapada de cativa cm. In unele locuri, zapada era spulberata complet de vant, practic ramanand doar crusta de gheata. Pinguinii (Lore si Bolo) n-au avut nici un fel de problema, rachetele lor fiind echipate cu colti metalici pe talpa. Au trecut in siguranta. Pedestrasii (Feli si Eugenia) s-au descurcat cu chiu cu vai, alunecand si ajutandu-se de bete, mai bagandu-se prin tufele de afine inghetate de pe creasta, mai lunecand... Foca de mine a dat jos schiurile si intrucat aveam plastici, am reusit sa sparg crusta destul cat sa infig varful, si asa am urcat, infigand de 3 ori fiecare pas. Zonele alunecoase nu au fost deloc lungi, mai multe de cativa m. Pana la urma am parcurs creasta inghetata, deloc lunga, mai putin Eugenia, care dupa ce a trecut de partea cu gheata, n-a mai vrut si s-a dat la vale pe fund din dreptul unui bolovan, pana la drum. Ne-am asumat urcarea aia, si pentru ca la o eventuala alunecare, perspectiva cea mai groaznica era un derdelus de vreo 20m la 45%, cu zapada pufoasa, si pe urma copacii. Mai ca nu-mi venea sa-mi dau drumu' intentionat (dar n-aveam pioletul la mine sa pot exersa oprirea :D ). Insa, se schimba complet abordarea, atunci cand esti pe crestele Fagarasilor, si ai in stanga si dreapta ta prapastii impresionante. Asa ne-am bucurat dupa ce am parcurs creasta: Pentru ca ne doream si o tura adevarata, dar scurta 'la munte', am ales in penultima zi a anului 2008 un munte drag noua. Si asa a iesit: Tarcu Castle Magic! http://picasaweb.google.com/alin.ciula/20081230TarcuCastleMagic# In ciuda aparentelor, zapada in muntii atat de dragi noua e slabuta, ne-am felicitat ca am ales rachetele, pe care de multe ori le auzeam scrasnind peste pietre. Pentru ca magia sa fie completa, am gasit la finalul zilei si locul special de petrecut Revelionul 2009! : Poiana Marului! O cabana de data asta mai pretentioasa... asa ca am dat o fuga pana la Tm sa ne luam tinutele de gala, ca sa petrecem si sa ... dormim toata noaptea de Anul Nou! La Multi Ani! si sa vizitati multe locuri frumoase, cu cei dragi! Lore si Alin

Niciun comentariu: